„SPOTKANIE czyli POZNAJMY SIĘ!”

„SPOTKANIE czyli POZNAJMY SIĘ!”

Po wszystkich sprawach związanych z formalnościami,  przechodzimy do bardziej przyjemnych tematów!

Dzisiaj postaram się przybliżyć Wam sprawy związane z pierwszym spotkaniem. Dowiecie się między innymi:

ile czasu zarezerwować na spotkanie
jaka tematyka zostanie poruszona na spotkaniu
czy przygotować jakieś materiały
kiedy rozpocząć współpracę
kiedy rozpocząć poszukiwania pracowni specjalizującej się w Projektowaniu Wnętrz

Po wstępnej akceptacji kosztów realizacji projektu, jego sugerowanego zakresu oraz głównych warunków współpracy umawiamy się na pierwsze spotkanie. Celem tego spotkania jest nie tylko przedstawienie w formie ustnie wszystkich korzyści i warunków współpracy, ale również zapoznanie się i określenie, czy realizacja projektu będzie przyjemna dla obu stron.

Jakiś czas temu postanowiłam dokonywać selekcji zapytań i osób z jakimi podejmuję współpracę. Pracownia została założona w celu połączenia wiedzy technicznej i zamiłowania do projektowania wnętrz. Swoją pracę traktuję poważnie, jednak tworzenie przestrzeni, czy to mieszkalnych czy publicznych, ma sprawiać mi również przyjemność a nie doprowadzać do chronicznego stresu. Projektowanie wnętrz ma być również przyjemne dla Was a nie być dla Was torturami.

Rynek projektantów jest duży. Znalezienie odpowiedniego biura projektowego, nadającego na tych samych lub zbliżonych falach, powoduję, że współpraca przebiega sprawnie. 

 

Każdy inwestor musi znaleźć dla siebie idealną wnętrzarską pracownię. 

W mojej karierze zdarzyło mi się kilkukrotnie nie podjąć współpracy lub zawnioskować o rozwiązanie umowy. Głównym powodem był brak wspólnego języka. Czasami zdarza się również, że przy pracach końcowych dochodzi do spięć. W takim wypadku zostaje jedynie rozmowa, negocjacja i polubowne rozwiązanie współpracy.

 

Na pierwsze spotkanie zalecam zarezerwować sobie od 1.5 do 2 godzin.

Czasami więcej, czasami mniej. Pierwszym tematem, jaki poruszymy na spotkaniu jest dokładne przedstawienie projektu. Czyli jasno i konkretnie przedstawię Wam, co otrzymujecie w ramach oferowanej usługi. Jakie zmiany przysługują Wam w „cenie” projektu, a za jakie dodatkowo musicie zapłacić (to zdarzą się bardzo sporadycznie). Kolejnym tematem, jaki poruszam jest dysk wirtualny, do którego otrzymujecie dostęp po podpisaniu umowy.  Dowiecie się, co się na nim będzie znajdowało oraz jak został podzielony.

Będziecie mieli również okazję zapoznać się z niepublikowanymi wizualizacjami i zdjęciami. Dodatkowo umawiając się na spotkanie i wybierając dobrą lokalizację umożliwię Wam porównanie realizacji vs wizualizacja.

 

Konfrontacja na ile projekt i wizualizacja odbiega od realizacji!

Na pierwszym spotkaniu staram się również  przeprowadzić z Wami małą ankietę dotyczącą oczekiwań oraz zakładanego budżetu. Jednocześnie staram się uzyskać jak najwięcej informacji o Waszym sposobie funkcjonowania i życia, aby zapewnić optymalne wyposażenie. A wszystkie te elementy wpływ mają nie tylko  wygląd inwestycji ale przede wszystkim na ergonomię. 

 

Na pierwsze spotkanie nie musicie NIC przygotowywać.

Schemat mieszkania z wymiarami powinnam otrzymać drogą mailową (na tej podstawie otrzymaliście wycenę). Możecie, ale nie musicie przygotowywać inspiracji i zdjęć produktowych, jakie chcielibyście zobaczyć w swoich inwestycjach- na to jeszcze przyjdzie czas.

Po zakończeniu spotkania, w ciągu max. 2 dni roboczych, o ile podejmiecie pozytywną decyzję o współpracy otrzymacie droga mailową sprecyzowaną umowę uwzględniająca koszty realizacji, przybliżony czas realizacji a także określony z grubsza zakres. Umowa zawiera również inne detale o jakich była mowa we wcześniejszym wpisie.

Po naniesieniu korekt i podpisaniu umowy przez obie strony opracowujemy indywidualny harmonogram i czas działania! Prace zaczynamy zgodnie z datami zawartymi w umowie. Zdarzą się dość często, że prace zostaną rozpoczęte wcześniej. Gwarantuję, że z mojej winy prace nie zaczynają się później, mogą natomiast rozpocząć się wcześniej. 

 

Swoją działalność, jak już wspomniałam, w dużej mierze opieram na dysku wirtualnym, do którego macie bieżący dostęp od momentu podpisania umowy. Dysk podzielony jest na foldery, które umożliwiają dobrą organizację. Znajdziecie tam takie foldery jak:

Inspiracje– miejsce, gdzie możecie przesyłać wszelkie pliki zdjęciowe lub inne umożliwiające zapoznanie się z Waszym gustem i stylistyką jaką jesteście zainteresowani. Mogą być to pojedyncze zdjęcia “screan’y” wnętrz, mogą być to zdjęcia produktowe. Doceniam również skatalogowanie inspiracji zgodnie z pomieszczeniami. Możecie również wrzucić link to Waszych tablic na pinterest lub albumów na homebook.

Dokumenty od inwestora: miejsce w którym możecie umieścić: projekt architektoniczny domu, rzuty instalacji i architektury, jakie dostaliście od dewelopera. Dodatkowo wszystkie techniczne rysunki i elementy, jakie uda się Wam zdobyć a mogłyby ułatwić współpracę. 

Dokumenty: tu znajdziecie zeskanować umowę i bieżące faktury

Wizualizacje: miejsce na wszystkie wizualizacje, jakie zostaną da Was przygotowane. Wizualizacje skatalogowane zostaną względem pomieszczenia i kolejno względem naniesionych korekt. Na końcu pracy pojawi się folder: OSTATECZNE i tam znajdziecie wizualizacje zgodne z dokumentacją techniczną

Zdjęcia: podczas wizyt związanych z inwentaryzacja wykonuję zdjęcia projektowanego lokalu. Podczas kolejnych wizyt pojawiają się foldery z datami i zdjęciami z kolejnych wizyt- o ile takie będą miały miejsce.

PDF w tym folderze znajdziecie dokumentacje techniczną skatalogowaną datami. Na końcu współpracy znajdzie się folder z dokumentacja ostateczną.

 

Na końcu współpracy pojawia się folder PROJEKT i tam zostanie umieszczony spięty w całość i zaakceptowany przez Was projekt.  Projekt ten będzie zawierał: opis techniczny, zestawienia z sugerowanymi cenami, dokumentację ogólną oraz szczegółową jak również ostateczne wizualizację. W wersji drukowanej otrzymacie podobny plik jednak nie zawierający wydruków wizualizacji. Zalecam pobranie sobie całego udostępnionego folderu, po czasie dokumentacja zostaje usunięta z dysku.

 

Często zdarza się, że zapytania o współpracę pojawiają się zbyt późno. W przypadku szczytu sezonu czyli między marcem a sierpniem wykonanie dodatkowego tematu wymaga przeorganizowania życia prywatnego i przeznaczenia weekendu na realizację. Nie jest to nie możliwe, ale proszę o wyrozumiałość i wcześniejsze rezerwację, a będziecie mieć pewność, że Wasz projekt zostanie zrealizowany na czas. 

 

Średnio praca na projektem mieszkania ok 60 m kw. to około… dwóch miesięcy.

Zdarza się, że trwa to krócej, zdarza się, że czas realizacji wydłuża się. Związane jest to głównie z czynnikiem reakcji na sugestie projektowe. W przypadku odpowiedzi w tym samym tygodniu, przed weekendem, kolejne prace zostaną wykonane na pewno w kolejnym tygodniu. Grafik tygodniowy rozpisuję w niedzielę 

Ale kiedy najlepiej wysłać zapytanie?

Dobrym terminem jest rezerwacja terminu tuz po podpisaniu pierwszych dokumentów dotyczących zakupu- nawet rok przed odbiorem mieszkania. Ważne, jest aby prace nad projektem zacząć około pół roku przed chęcią wpuszczenia ekipy wykończeniowej. Oczywiście nie wspominam tu o zmianach lokatorskich czy domach jednorodzinnych. Te tematy mają troszkę inny system i terminy realizacji.

 

Dlaczego praca nad projektem trawa aż dwa miesiące? A może tylko dwa miesiące?

 

Bądźcie na bieżąco z postami a dowiecie się z czego dokładnie składa się projekt i dlaczego praca nad nim zajmuję tyle czasu….

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments