WITAJCIE

WITAJCIE

Sekcja AKTUALNOŚCI pojawiła się na stronie po wykonaniu jej modernizacji. Jej zakładanym celem było przekazywanie Wam bieżących informacji, co słuchać w  MN Pracowni. Troszkę ciężko było zabrać się do przygotowania pierwszego wpisu. Często wydawało mi się, że to co aktualnie dzieję się jest zbyt… nudne. Dodatkowo wprowadzony stan epidemiczny ograniczył mi możliwości wyjazdów… Zaczęły nurtować mnie kwestie:

Co powinien zawierać wpis?

Czy dobrym rozwiązaniem jest stworzenie harmonogramu wpisów?

Czy wpisy powinny zawierać opisy realizacji poszczególnych projektów?

Czy warto skupić się na niepowiązanych ze sobą wątkach?

Dużo pytań, generowało jeszcze większych niejasności i kolejne rozmyślania.

Ostatecznie doszłam do wniosku, po wielu rozmowach telefonicznych dotyczących zapytań, że idealnym było by przedstawienie, jak wygląda współpraca krok po kroku.

Praca w każdym biurze zajmującym się projektowaniem wnętrz wygląda inaczej- tak przynajmniej myślę. Przez cztery lata prowadzenia działalności ciągle udoskonalam projekty, system pracy i warunki współpracy. Ostatnie lata nauczyły mnie bardzo dużo. Dodatkowo praca przy ostatnich tematach przebiega bez większych problemów, więc obrany system wydaję się najbardziej odpowiednim.

W cyklu 17 wpisów pragnę przybliżyć Wam poszczególne etapy: od pierwszej rozmowy telefonicznej do gotowego projektu, a następnie kilka wpisów dotyczących dalszej współpracy. Wpisy będą przedstawiały, moim zdaniem, najlepsze rozwiązanie współpracy i najlepszą kolejność realizacji projektu. Jednocześnie już dzisiaj informuję, że tryb realizacji dostosowywany jest do potrzeb każdej inwestycji. Innymi prawami rządzi się deweloperka a innymi inwestycje prywatne. 

Chciałabym publikować jeden wpis na około na dwa tygodnie, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce….

Dzisiaj chciałabym przedstawić ogólną  tematykę dla zaciekawienia Was wraz z podstawowymi pytaniami na jakie postaram się odpowiedzieć we wpisie. Jeśli macie dodatkowe pytania: piszcie na priv chętnie odpowiem na wszystkie kwestie w poszczególnych wpisach lub we wpisie końcowym cyklu (17)

 Kolejny wpis planowany jest na weekend majowy.

A oto ich tematyka!!

WPIS 1: „Od zapytania do umowy””

Jakie pytania zostaną Wam zadane przy pierwszy kontakcie? 
Na jakiej podstawie wykonana zostanie wycena?
Czy istnieje możliwość negocjacji?
Jak długo będziecie czekali na wycenę?
Jak długo ważna jest oferta?

WPIS 2: „UMOWA- warunki współpracy”

Co zawiera umowa?
Jaki jest zakres projektu?
Jakie obowiązki ma projektant?
Jakie obowiązki ma inwestor?
Czy umowa może zostać zerwana?
Kiedy mogę rozwiązać umowę?

WPIS 3: „Spotkanie czyli: POZNAJMY SIĘ!”

Ile czasu trwa spotkanie?
O czym będziemy rozmawiać?
Jakie materiały przygotować?
Kiedy rozpoczniemy prace nad projektem?
Co otrzymujemy w projekcie?

WPIS 4: „Architektura a Projekt Wnętrz”

W jakim celu wykonuję pomiary?
Kiedy najlepiej dokonać pomiarów?
Dlaczego nie zalecam wykonywać projektu na rysunkach architektonicznych?

WPIS 5: „ETAP 1: Koncepcja”

Co zawiera koncepcja?
Ile układów funkcjonalnych otrzymujecie?
Co zawierają przygotowane układy?
Na jakiej podstawie są przygotowywane?

WPIS 6: „ETAP 2 cz. 1 : Wizualizacje”

Skąd mam pewność, że wizualizacja trafi w Wasze gusta?
Ile ujęć wnętrza otrzymujecie?
Ile korekt możecie nanieść?
Jakie korekty są dopuszczalne?
Ile trwa wykonanie poszczególnych wersji?
Czy produkty wykorzystane w wizualizacji są „realne” i dostępne cenowo?

WPIS 7: „ETAP 2 cz. 2: Dokumentacja ogólna”

Co zawiera dokumentacja ogólna?
Jakie podstawowe elementy są w niej zawarte?
Na co zwrócić uwagę czytając dokumentację?
Jak wygląda przykładowy rzut?
Co otrzymujecie w cenie?

WPIS 8: „ETAP 3 cz. 1: Dokumentacja szczegółowa” 

Co zawiera dokumentacja szczegółowa?
Jak wykonane są rysunki?
Jak wygląda graficznie dokumentacja szczegółowa?
Na co zwrócić uwagę i co jest istotne w otrzymanych plikach?

WPIS 9: „ETAP 3 cz. 2: Zestawienia”

Co zawierają zestawienia produktowe?
Jak skonstruowana jest tabela produktowa?
Na jakiej podstawie dobierane są produkty?
Gdzie zamówić możecie produkty z zestawień?
Skąd pojawiają się ceny produktowe?

WPIS 10: „ETAP 4: Spotkanie materiałowe i oddanie projektu”

Czy spotkanie jest konieczne?
Jak wygląda spotkanie materiałowe?
Gdzie się odbywa?
Jak wygląda ostatecznie projekt?
Kiedy otrzymujecie wydruki projektu?

WPIS 11: „Nadzór autorski a Realizacja ‘pod klucz’ ”

Na jakiej podstawie przygotowywana jest wycena?
Czym równią się opcje dodatkowe?
Kiedy warto podjąć rozszerzoną współpracę?

WPIS 12: „Ekipy”

Jak wybrać dobrą ekipę wykończeniową?
Jak wybrać zakład stolarski?
Czy cena zależy od jakości usług? 
Dlaczego lubię pracować z określonymi ekipami?
Moje „złe” doświadczenia.

WPIS 13 Wyceny”

Kiedy wykonuję dodatkowe wyceny produktowe?
Dlaczego warto skorzystać z opcji dodatkowej?
Jakie korzyści płyną z zamówień u zaufanych dostawców?
Moje „złe” doświadczenia.

WPIS 14: „Spotkania”

Ile spotkań przewiduję podczas wykonywania projektu?
Ile spotkań uwzględnia nadzór autorski?
Ile wizyt przewidzianych jest podczas „realizacji pod klucz”
Kiedy warto umówić się na odpłatna konsultację?

WPIS 15: „ Salony sprzedażowe”

Dlaczego współpracuję jedynie z wybranymi salonami?
Dlaczego polecam konkretne marki?
Jakie korzyści płyną ze współpracy z tymi firmami?
Czy odwiedzamy wspólnie salony sprzedażowe?

WPIS 16:  „Sesja zdjęciowa wnętrz” 

Dlaczego jest tak mało profesjonalnych zdjęć z realizacji?
Kiedy mamy możliwość wykonania zdjęć?
Czy musicie zezwalać na wykonanie dokumentacji foto?

WPIS 17: „Wasze pytania”

Wasze pytania. Śmiało możecie mi je wysyłać przez media społecznościowe:
instagram
facebook

Zbiorę wszystkie i na końcu wpisów rozwieję wszystkie Wasze dodatkowe wątpliwości.

 

Jeśli jesteście zainteresowani współpracą zapraszam Was do kontaktu. mailowego, telefonicznego lub przez formularz kontaktowy na stronie 🙂 

Słonecznej niedzieli i dużo zdrowia! 🧡🧡

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments